Αναδημοσίευση από: http://tektonismos.blogspot.gr/2014/03/blog-post_3689.html#more
Συνέντευξη στο Ελληνικό Πρακτορείο Τεκτονικών Ειδήσεων, με την ευκαιρία των 25 χρόνων του Αρχαίου και Αρχέγονου Ανατολικού Τύπου Μισραΐμ και Μέμφις στην Ελλάδα.
1. Πότε μυηθήκατε στον Τεκτονισμό και σε ποιά Τεκτονική Δύναμη;
Στον Τεκτονισμό μυήθηκα το 1987, στο τότε Παγκόσμιο Τεκτονικό Τάγμα «Humanitas» το οποίο μόλις είχε εγκατασταθεί στην Ελλάδα. Ηταν μία νέα προσπάθεια του αείμνηστου Τριαντάφυλλου Κοτζαμάνη, ο οποίος ήθελε να ασχοληθεί με Τεκτονισμό που ασχολείται αποκλειστικά με τον Εσωτερισμό. Δυστυχώς, όμως, η αλλαγή πορείας του «Humanitas» ανάγκασε όλα τα τότε μέλη στην Ελλάδα να αποχωρήσουν. Το γεγονός αυτό, όμως, είχε το θετικό επακόλουθο να συνεργαστούμε και να εγκαταστήσουμε το 1989, τον Αρχαίο και Αρχέγονο Ανατολικό Τύπο Μισραΐμ και Μέμφις και στην Ελλάδα.
2. Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να χτυπήσετε την θύρα του Ναού;
Η ακλόνητη πεποίθησή μου ότι ο άνθρωπος δεν έρχεται στον κόσμο αυτόν μόνον για να ζήσει μία ζωή απολαύσεων ή βασάνων. Αισθανόμουν με λίγα λόγια την ανάγκη να βρω απαντήσεις, να εξηγήσω πράγματα και να κατανοήσω το τί συμβαίνει στο Σύμπαν αλλά και την καθημερινή ζωή. Να προσεγγίσω απαντήσεις στα προαιώνια ερωτήματα «Ποιός είμαι» «Από πού έρχομαι» «Πού πηγαίνω»
3. Σε ποιους τομείς της ζωής σας σας βοήθησε ο Τεκτονισμός;
Βοηθήθηκα να επαναπροσανατολίσω αντιλήψεις, να δώ με διαφορετικό τρόπο αξίες της ζωής, να προσεγγίσω με διαφορετικό τρόπο πεποιθήσεις και γνώσεις και να μάθω ότι ο άνθρωπος οφείλει να ανέλθει σε ανώτερα επίπεδα συνειδητότητας εάν θέλει να τιμήσει την ιδιότητά του ως Δημιούργημα «κατ’εικόνα και ομοίωσιν».
4. Μιλήστε μας για Αρχαίο και Αρχέγονο Ανατολικό Τύπο των Μισραΐμ και Μέμφις. Ποια η ουσιαστική του διαφορά από τους άλλους Τύπους;
Ο Αρχαίος και Αρχέγονος Ανατολικός Τύπος Μισραΐμ και Μέμφις είναι ένας Τεκτονικός Τύπος όπως όλοι οι άλλοι Τεκτονικοί Τύποι που πέρασαν από την Ανθρωπότητα (Σκωτικός, Υόρκης, Γαλλικός Παραδοσιακός, Αυστ. Τηρήσεως, Swedemborg κ.α.) με τα δικά του βεβαίως Τυπικά και Κανονισμούς, τα οποία τηρεί αυστηρά.
Δεν υπάρχουν μεταξύ μας διαφορές στόχων και προσανατολισμού.
Όμως, δεν κάνουμε ποτέ ομαδικές μυήσεις γιατί είμαστε ιδεολογικά αντίθετοι με αυτό, δεν εισπράτουμε μύητρα, επίσης για τον ίδιο λόγο, και οι ομιλίες εντός των Στοών, επικεντρώνονται αυστηρά σε θέματα αποσυμβολισμού του εκάστοτε Τυπικού του εκάστοτε βαθμού.
Συγκεκριμένα, πιστεύουμε ότι η Μύηση είναι θέμα αυστηρά προσωπικό (όπως μας κληροδοτήθηκε από την αρχαιότητα). Επίσης, ως ανταπόδοση για την μύηση οφείλει ο Μυούμενος να μετασχηματίσει τον εσωτερικό του κόσμο σύμφωνα με τις εκάστοτε διδασκαλίες, και όχι να την αποτιμήσει με υλικά δεδομένα. Η αύξηση βαθμού έρχεται ως επακόλουθο γνώσης του υπάρχοντος βαθμού και όχι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.
Βεβαίως σεβόμαστε όλες τις προσπάθειες, όχι μόνον στα λόγια αλλά και έμπρακτα. Εάν δεν κάνω λάθος πρέπει να είμαστε ο μόνος Τεκτονικός Οργανισμός που αναγνωρίζει επίσημα κάθε Τέκτονα και Τεκτονίδα οποιουδήποτε Τάγματος, ανεξάρτητα του εάν έχουμε σχέση αναγνώρισης και φιλίας με το Τάγμα στο οποίο είναι ενταγμένος.
Επίσης, έχουμε Ανδρικές στοές με Ανδρικά Τυπικά και Γυναικείες με Γυναικεία Τυπικά.
5. Ποια είναι η ιστορία και η πορεία του Τύπου στην Ελλάδα;
Το Τάγμα μας είναι διεθνές. Η διεθνής του έδρα είναι στην Bologna της Ιταλίας. Το 1989, ο αείμνηστος Τριαντάφυλλος Κοτζαμάνης, εγκαταλείποντας κάθε άλλη Τεκτονική δραστηριότητα, και στην προσπάθειά του να λειτουργήσει στα πλαίσια ενός Τάγματος αυστηρά Παραδοσιακού με προσήλωση στον Εσωτερισμό και τις διδασκαλίες του, συνεργάστηκε με τον τότε Μεγάλο Ιεροφάντη (Παγκόσμιο Μεγ.Διδάσκαλο και Υπ.Ταξιάρχη) Sebastiano Caracciolo, ο οποίος ήλθε με αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκαν οι πρώτες Στοές, Ανδρικές και Γυναικείες. Από τότε λειτουργεί αδιάκοπα μέχρι σήμερα, με Στοές της Συμβολικής και της Φιλοσοφικής σειράς.
6. Ποια η άποψή σας για τον Αμιγή και για τον Μικτό Τεκτονισμό;
Είμαστε Αμιγές Τάγμα, όμως και Ανδρικό και Γυναικείο. Δηλαδή έχουμε αμιγώς Ανδρικές Στοές καθώς και αμιγώς Γυναικείες, οι οποίες όμως δεν λειτουργούν με τα ίδια Τυπικά διότι τότε θα ήταν μία απλή διαφορετική ημέρα και ώρα συνεδρίασης. Οι Άνδρες έχουν Ανδρικά Τυπικά και οι Γυναίκες Γυναικεία.
Πιστεύουμε ότι η Γυναίκα και ο Άνδρας έχουν διαφορετική μυητική συμπεριφορά, είναι διαφορετικά όντα από άποψη μυητικής προσέγγισης και γι’αυτό απαιτούνται α) διαφορετικά σύμβολα β) διαφορετικοί μύθοι και γ) διαφορετική μυητική πορεία. Πιστεύουμε στην Ισότητα αλλά όχι στην Ομοιότητα.
Βεβαίως υπάρχουν σύμβολα κοινά (όπως ο διαβήτης, ο γνώμων και το Ιερό βιβλίο) καθώς και μύθοι κοινοί, όπως επίσης και κοινές προσεγγίσεις τους. Όμως η βασική μυητική πορεία κατά την γνώμη μας πρέπει να είναι διαφορετική, διότι μόνον έτσι αναδεικνύεται ο πραγματικός ρόλος της Γυναίκας ο οποίος σε καμμία περίπτωση δεν είναι να αντιγράψει τον Ανδρα. Κυρίαρχη θέση στους Γυναικείους μύθους κατέχουν ο μύθος της Εδέμ, της Εύας και της Ισιδας.
Ασφαλώς σεβόμενοι κάθε Τεκτονική προσπάθεια, σεβόμαστε και τον Μικτό Τεκτονισμό και τον Γυναικείο που λειτουργεί με Ανδρικά Τυπικά.
7. Που οφείλεται κατά την άποψη σας η αρνητική στάση της Ελληνικής κοινωνίας απέναντι στον Τεκτονισμό;
Αυτό κατά την γνώμη μου οφείλεται στο ότι ο Τεκτονισμός δεν αυτοπροστατεύθηκε. Άφησε να εισέλθουν στις τάξεις του άνθρωποι α) από απλή περιέργεια β) με μόνη διάθεση να βρουν κάποια ενασχόληση που θα τους λύσει ίσως και τα επαγγελματικά ή οικονομικά προβλήματα…, ή γ) ανθρώπους που νομίζουν ότι φορώντας μία στολή και παίρνοντας κάποιο αξίωμα θα επιβεβαιώσουν τον εγωϊσμό τους, και θα καλύψουν ενδεχομένως άλλα κενά της ζωής τους.
Όλοι αυτοί, όμως, εάν δεν βρούν κάτι απόλα αυτά, θα αποχωρήσουν και φεύγοντας (απογοητευμένοι!) θα ρίξουν και την απαραίτητη λάσπη πίσω τους. Αυτή η λάσπη τροφοδότησε και τα διάφορα κατά καιρούς σενάρια. Και αυτό δεν είναι καθόλου Ελληνικό φαινόμενο. Είναι διεθνές! Μην ξεχνάμε ότι η κοινωνία μέσα στα αμέτρητα προβλήματά της, ψάχνει για ενόχους με κάθε τίμημα. Κάποιος πρέπει να φταίει για όλα αυτά που συμβαίνουν. Η εύκολη λάσπη πέφτει πάντοτε σε ο,τιδήποτε έχει μυστικότητα.
8. Μπορεί κατά τη γνώμη σας ο Τεκτονισμός να βοηθήσει στην «ανασυγκρότηση» της Ελληνικής κοινωνίας (σε επίπεδο αρχών και αξιών);
Για να ανασυγκροτηθεί η κοινωνία, πρέπει να ανασυγκροτηθεί κάθε μεμονωμένο κύτταρό της. Και ο Παραδοσιακός Τεκτονισμός επιδιώκει ακριβώς την ανασυγκρότηση του κάθε μέλους του το οποίο μετά θα επηρεάσει θετικά την κοινωνία.
Η κοινωνία θα γίνει διαφορετική όταν οι λίθοι της είναι κατεργασμένοι και όχι ακατέργαστοι. Δεν αρκούν φιλάνθρωπες πράξεις. Αυτές έπρεπε να υπάρχουν ούτως ή άλλως, και αλίμονο εάν έπρεπε κάποιος να γίνει Τέκτων για να γίνει φιλάνθρωπος. Η κοινωνία θα αλλάξει εάν και όταν τα μέλη της αλλάξουν. Μπορεί και πρέπει επομένως να ανασυγκροτηθεί εάν μεμονωμένα κύτταρά της, φωτισμένα μυαλά, επηρεάσουν με την συμπεριφορά τους το άμεσο περιβάλλον τους. Όπως αλλάζοντας τα υλικά ενός οικοδομήματος, αλλάζει και το αποτέλεσμα. Σήμερα ειδικά, που οι αξίες έχουν εκπέσει στο χαμηλότερό τους σημείο, σήμερα είναι που ο Τέκτων και η Τεκτονίδα έχουν χρέος να αναλογισθούν ότι οφείλουν με το προσωπικό ανιδιοτελές παράδειγμά τους, να επηρεάσουν κάθε πτυχή της ζωής που τους περιβάλλει. Χωρίς τυμπανοκρουσίες, χωρίς θόρυβο, χωρίς ανάγκη ανταπόδοσης και ανταμοιβής.
Η απάντησή μου επομένως είναι «Ναι» μπορεί να βοηθήσει εάν…
Εάν κάθε Τέκτονας ή Τεκτονίδα ενστερνισθεί ότι είναι κύτταρο του ενός και ίδιου Οργανισμού: Του σώματος της Ανθρωπότητας!
Εάν κάθε Τέκτονας ή Τεκτονίδα κάνει πράξη την αγάπη σε κάθε δημιούργημα του Δημιουργού. Εάν κάθε Τέκτονας ή Τεκτονίδα κάνει πράξη την αλληλεγγύη. Οχι μόνον προς Τέκτονες αλλά προς όλους!
Εάν κάθε Τέκτονας ή Τεκτονίδα αποφασίσει να ζήσει ως Μυημένος. Τότε πράγματι κάποια μέρα κάτι θα αλλάξει.
Δεν πιστεύουμε στην επιλεκτική αλληλεγγύη που γίνεται μόνον μεταξύ Τεκτόνων, διότι κάτι τέτοιο, κατά την γνώμη μας, είναι ρατσιστικό. Πιστεύουμε στην αλληλεγγύη σε οποιονδήποτε έχει ανάγκη.
9. Που πιστεύετε ότι οφείλεται η έντονη αντιπαράθεση που αναπτύσσεται κατά καιρούς μεταξύ των ελληνικών Τεκτονικών Δυνάμεων;
Κατά την γνώμη μου οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι θέλουν να ηγηθούν. Όλοι θέλουν να είναι Διδάσκαλοι, και κανείς Μαθητής. Κι’όμως! Η υπέρτατη τιμή είναι να είσαι Μαθητής. Θα πρέπει ο Τεκτονισμός να αυτοπροστατευθεί. Να μην δέχεται στους κόλπους του μέλη που θέλουν να ικανοποιήσουν την ματαιοδοξία τους, και να το επισημαίνει αυτό από την αρχή! Πριν την εισδοχή! Όχι μετά! Ας μπούν λιγότεροι. Πολύ λιγότεροι.
Εάν αυτό δεν γίνει, τότε θα έχουμε συνεχώς νέα Τάγματα και νέες αντιπαραθέσεις. Με τέτοιες συνθήκες, οι αγνοί και σεμνοί Τέκτονες απογοητεύονται και φεύγουν κι’αυτοί. Είναι καλύτερα ένα Τάγμα να έχει λίγα μέλη, αλλά αποφασισμένα να κάνουν Τεκτονισμό και μόνον…
Εξ’άλλου ο Τεκτονισμός υπάρχει για να αποβάλλει την τάση του ανθρώπου για βέβηλη δύναμη, και να τον βοηθήσει να βρεί την εσωτερική δύναμη εκείνη που θα του επιτρέψει να αυξήσει την ανιδιοτέλειά του και να γίνει φωτεινό κύτταρο στο περιβάλλον του, καθιστάμενος Ανθρωπος με «Α» κεφαλαίο. Ετσι έχει ελπίδες η ανθρωπότητα να μετασχηματισθεί.
10. Ποια θέση πρέπει να κατέχει στη ζωή ενός Τέκτονα η αγαθοεργία;
Όλα τα Τυπικά του Τεκτονισμού όλων των βαθμών και όλων των Τύπων, ένα πράγμα υπονοούν: Αγάπη σε κάθε πλάσμα του Δημιουργού. Αυτό τα λέει όλα! Όμως δυστυχώς πολλές φορές η φιλανθρωπία γίνεται εφαλτήριο επίδειξης ισχύος. Στο Τάγμα μας τουλάχιστον, απαγορεύουμε την επώνυμη φιλανθρωπία. Θεωρούμε ότι είναι επίδειξη, προβολή, ακόμη και εάν βοηθιέται κάποιος και πάλι. Η φιλανθρωπία δεν πρέπει να φουσκώνει τον εγωϊσμό του δότη, αλλά να δίδει ευκαιρίες και βοήθεια στον πάσχοντα αυστηρά και μόνον!
Ο Τεκτονισμός έχει ως προτεραιότητα να δημιουργεί Φιλάνθρωπους, οι οποίοι (ο καθένας προσωπικά ανώνυμα και αθόρυβα) θα κάνουν πράξη τις διδαχές αυτές.
11. Τι θα λέγατε στους νέους –ες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στην Αδελφότητα;
Να αποφασίσουν ότι εντασσόμενοι στην Παγκόσμια Τεκτονική Αλυσο οφείλουν να αλλάξουν. Να γίνουν καλύτεροι. Να μάθουν ότι ο Τέκτων και η Τεκτονίδα έχουν 2 βασικές αρχές: 1) Δεν κάνουν στον άλλον αυτό που δεν θέλουν να τους κάνουν οι άλλοι, και 2) Λειτουργούν με μυητικές αρχές είτε τους το αναγνωρίσει κάποιος ποτέ είτε όχι! Και για να λειτουργήσουν αυτά τα δύο, θα πρέπει ο υποψήφιος να έχει κατ’αρχήν αποδεχθεί μέσα του ότι είναι ένας ακατέργαστος λίθος ο οποίος οφείλει να γίνει κατεργασμένος.
Άλλωστε αυτή είναι και η πρώτη πράξη που κάνει ο Μυημένος εντός της Στοάς, μετά την Μύησή του. Κρούει τον ακατέργαστο λίθο, ο οποίος είναι ο ίδιος του ο εαυτός!